Een BN’er wordt je in Nederland gemakkelijk. Een BN’er staat natuurlijk voor Bekende Nederlander, een term die je al snel wordt toegeschreven aangezien Nederland niet veel (talentvolle) iconen bezit. Nederland wil zich graag meten met Amerika en diens celebrity’s, maar helaas betekent de sterrenstatus hier in Nederland niet veel. Bekend kun je worden van tv, YouTube, of door een heel slecht boek te schrijven en daar dan maandenlang interviews over geven. Vervolgens verhuis je naar Amsterdam en omstreken, en wordt je af en toe gefotografeerd in je joggingspak met zonnebril op (moet natuurlijk wel onherkenbaar blijven).
Als je in Nederland eenmaal de BN status hebt verkregen, raak je die niet gemakkelijk meer kwijt. Sla een roddelblad open, en je ziet tientallen namen waarvan de gemiddelde twintiger tot dertiger denkt; “Heh?!” maar goed, zo gaat het er hier aan toe.
Wat doen de BN’ers als ze aanvoelen dat hun glorietijd aan het verstrijken is? Precies, ze starten een kledinglijn of een parfumlijn. Zo had Jan Smit een tijdje J-Style, en zelfs Frans Bauer had een lijn. Deze zijn helaas met de tijd ten onder gegaan. Of dat nou aan de marketing ligt of het feit dat de jeugd niet meer naar deze artiesten luistert maar naar jonge jongens met tattoos in hun gezicht, wie zal het zeggen (ik, het is het laatste).
De enige Bekende Nederlander die een succesvolle kledinglijn wist neer te zetten en te behouden, is Nikkie Plessen. Deze vrouw werd bekend van haar presentatiewerk voor MTV, waarna ze ging acteren in soaps zoals GTST en Onderweg Naar Morgen, om vervolgens een modeprogramma te presenteren. Na het verslaggeven van mode, besloot ze haar eigen lijn NIKKIE neer te zetten, en dat heeft ze goed gedaan!
Dit merk valt wat duurder uit dan de gemiddelde H&M, maar goed, het is dan ook een merk dat haar naam draagt. Deze vrouw kan naast acteren en presenteren ook zeker een staaltje ontwerpen, anders was haar merk niet zo’n succes geworden. Ook draagt NIKKIE een kinderlijn wat hartstikke leuk is, want veel elegante kindermerkkleding is er niet te koop in Nederland. Als gezicht van haar merk heeft NIKKIE Kate Moss weten te strikken, en dat is natuurlijk een hele eer. Als de Britse schone het gezicht wil worden van een Nederlands merk, mag je er van uit gaan dat de kleding kwalitatief sterk is!
Neem anders zelf even een kijkje op de site, en ‘zoek het lekker uit’ (de kleding).